cykelstödet.blogg.se

Äventyret på två hjul fortsätter sommaren 2014

Dag 2 Kiruna - Gällivare cirka 120-130km

Publicerad 2013-06-08 21:11:16 i Allmänt

Lämna Kiruna snabbt som en råtta och cykla ut till flygplatsen för att hämta min väska.
Gårdagen bjöd på lite ölsmakning och en Ardbeg slank ner också.
 
Trodde resan skulle vara enklare, att 20mil skulle vara en walk in the park...men ack så fel jag hade.
Vägarna e bra förutom att man cyklar på en motorväg i princip...så man kan inte tänka...tänkte lite på Paula men insåg att ska man komma tillbaks så är de full fokus på vägen och balansen. Dock visar en del bilister hänsyn men inte andra.
 
Vägen är i bra skick annars men den e tråååååkig! Samma skit hela tiden träd efter träd.  Cykla över Kalixälven de va väl allt. Kom ösregn som jag spendera 2mil i och vägen e jobbig psykiskt och fysiskt...snitthastigheten in till Gällivare var 11km/h!
 
Benen var helt döda och ryggen var död också så jag tog första bästa hotell (Olearys) men dom skulle ha nattklubb och hänvisa mig till Grand Hotel...förtjänar jag idag! 
 
Annars skall jag lätta min packning skall dumpa lite saker och skicka hem annat. Nu ere minimalt som gäller.
 
Vad gör man i Gällivare då? Jo följande:
Man e raggare (gällivare-häng kommer ju från nånstans och Ronny å Ragge hade rätt om de.
Man super (precis som i Kiruna)
Man åker upp på Dundret å kollar solen.
Eller som en tjej sa: Jag flyr byn när jag e ledig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela