cykelstödet.blogg.se

Äventyret på två hjul fortsätter sommaren 2014

Hej kåtakyrkan!

Publicerad 2013-06-12 19:27:20 i Allmänt

Efter att ha knäckt av en rätt viktig skruv (en av dom som håller pakethållaren på plats) och lite snack med ägaren till vandrarhemmet (han från Cornwall) så rulla de vidare mot Storuman.
 
En sväng på 7mil avverkades utan några större problem och de kändes faktiskt som man cykla i skåne..märklig känsla. Stack rätt sent och tog de relativt lugnt, min hälsena på högern har svullnat lite så jag får se om jag stannar här en dag till.
 
Har kollat Kåtakyrkan som sedan döptes om till Kyrkkåtan...wonder why?!? Gick dessutom 1km upp för en kulle för lite nice view...å eftersom man blev varm så svalka jag mig med en kall IPA.
 
Eftersom hotellet jag bor på erbjuder bastu så blev de en sväng där med. På tal om att göra saker så fanns de inget å göra i Sorsele.
 
Skulle köpa silvertejp och spännband för å fixa pakethållaren på Q-star och där stod en ung tjej...mellan 22-25. Tänkte kallprata med henne men hon blev blyg och sa inte ett ord Inte ett ord :) 
 
Så därför fick jag hugga receptionisten här å ställa lite frågor som jag frågat alla andra. Jag hade sett de mesta sa hon förutom några öar vid nån bro men kände att de får bli ett uppdrag om man stannar imorrn.
 
Björn Ferry kommer från Storuman och han e ihop med en tjej som vann nåt i armbrytning. 
Vet inte om jag nämnde de om Gällivare men de e Hellners place.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela