cykelstödet.blogg.se

Äventyret på två hjul fortsätter sommaren 2014

Slut på resan

Publicerad 2013-06-25 09:34:00 i Allmänt

För några år sen började jag och Victor fundera på om vi skulle cykla genom Sverige.
Vi börja träna och cyklade runt i Skåne, några år senare så började jag om i samma spår besluten om att verkligen göra det (Victor hamna i skolan).
 
Har under 6mån försökt träna till de här men kunde inte tro att de skulle vara så pass jobbigt som det var. Finns inget pass (spinning) som kan mäta sig med dessa etapper.
 
Fick lite strul med nacken som behandlades med laser, vi löste problemet med att höja styret 30 grader sen var de bortblåst.
 
Det har varit många vilda pratstunder på Sportson om mitt val av cykel och däck osv. men kan idag säga att allt blev rätt till slut.
 
Resan har varit tuff mer mentalt än fysiskt och det var nära och knäcka en några gånger du är trots allt ensam om skillnaden mellan liv och död har jag kunnat vissa gånger nå inom en armslängd. Total fokus på vägen annars är du historia.
 
Jobbigaste passen var helt klart de första och när man rulla in i Arvidsjaur så lätta det lite, 10km är den jobbigaste biten att cykla...varje kilometer in till orten känns som 1 mil
Sveg - Orsa var en tung runda också, visste att den skulle vara kuperad men den var dryg.
 
Annars har de rullat på rätt bra, vägen mellan Gislaved och Halmstad blev ett misslyckande men viljan cykla till Ängelholm. Vissa stunder vet man inte om man cyklat fysiskt eller psykist.
 
Sista rutten igår valde jag en klassiker där jag och Victor cykla första gången dock hade jag rak motvind (9m/s) och blev lite försenad. Jonas Lilja erbjöd sig att vara hare/draghjälp till Smygehuk från Lund vilket vi körde på.
 
Känns faktiskt lite overkligt att kolla kartan och förstå att man cykla där nyligen från norr till söder, orterna blev rätt många 50-70st minst.
 
Får tacka alla som stöttat och peppat mig, det har behövts. Var jäkligt roligt att träffa Ola och Maria i Katrineholm.
Får tacka Sportson som varit ett bra bollplank om rätt förutsättningar.
Får tacka alla människor jag stött på under resan som varit förstående och trevliga, jag har varit lite pratsjuk under resans gång så många har fått höra en hel del.
 
Jag har fått se Sverige och Sverige består mest av skog sen har jag fått några funderingar över hur svensken faktiskt är.
 
Kan även säga att jag har ett recept till världens godaste müsli som jag fick med mig från Hotell Nissanstigen i Gislaved.
 
Tack
 
 

Kommentarer

Postat av: Fsn

Publicerad 2013-06-25 11:20:39

En fantastiskt bra prestation. Skulle själv vilja göra om den, fast då i en bil förstås.
Skönt att ha dej hemma igen.
Grattis på födelsedagen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela