cykelstödet.blogg.se

Äventyret på två hjul fortsätter sommaren 2014

Jag vann!

Publicerad 2013-06-20 21:37:57 i Allmänt

Så kändes de ungefär när jag rulla in i Kristinehamn där Ola och Maria stod och hejja på.
Efter att ha pumpat på rätt bra idag 25-30km/h så var de kul att se lite lokala ansikten och ta en öl med Maria och snacka lite skit. Tiden gick dock fort och mina planer att nå Mariestad grusades men som slumpen hjälpt mig förr så hamna jag på ett hotell i Gullspång där jag fick tips om en bra väg ner istället för att köra den trafikerade 26an genom Mariestad.
Får se imorrn och det var ett klokt beslut eller ej.
 
Höll på att köra över en snok under kvällen också som låg rullad i vägrenen 2cm till så hade man haft en snok snurrandes i hjulet.
 
Annars bjussa inte dagen på nåt värt faktiskt Ola och Maria var höjdpunkten liksom. 
 
Imorrn blire motvind å fanskapet till sol
 
Dumpa lite mer så nu har jag dumpat följande för att få ner vikt:
avbitartång
skiftnyckel
sovsäck
långbyxor
handduk
Ola och Maria fick med sig min jacka
2 tshirtar
2-3 kalsonger
3-4 par strumpor
 
Dock fick jag med barlast dvs 4 öl av Ola och Maria.

Kommentarer

Postat av: Fsn

Publicerad 2013-06-20 22:09:06

Du har väl inte installerat någon motor på din hoj? Du avverkar mil värre än Stålfarfar. Bra kört. Kul att du börjar träffa på bekanta, men dumpa inte allt du har. Ha det bra och en trevlig midsommar.
Här skall det bli åska på eftermiddagen.

Postat av: Robban & helene

Publicerad 2013-06-20 22:14:12

Blir lite oroliga när du skriver att du dumpat sovsäcken.. Men antar att du har en plan ;)

Postat av: Paula

Publicerad 2013-06-21 06:00:59

Bra så länge du inte dumpar mig :P. Och fyra öl?!? Nyss var det ju fem ;).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela