cykelstödet.blogg.se

Äventyret på två hjul fortsätter sommaren 2014

Småland - Halland - Skåne

Publicerad 2013-06-24 08:10:45 i Allmänt

Hitta mig in i Gislaved eftersom de knappt fanns några boenden runt om. Prisvärt hotell men jäkligt god müsli så jag tog receptet.

Cyklingen börja rätt bra och jag käka i Hyltebruk för att sedan försöka nå gamla nissanstigen...detta gick inte.
Så de blev cykling genom Hallands finfina skog vet inte hur många mil extra det blev men de kändes som en evighet. Tanke på de få milen de varit mellan Rydexxx och Halmstad så spendera jag nästan hela eftermiddag i skogen.

Men sen kom jag ut mot Laholm sen va de inte långt till Skottorp.
Dock hade jag åsen framför mig, Chrille envisades om att vi skulle träffas på toppen.
Men mitt bestämda nej satte stopp för det.
Risken fanns att man skulle ta ut sig (min snittfart var 10km/h upp) och stå och spy.
Pausar man så börjar musklerna stelna och de blir drygt att börja igen.
Därför tacka jag nej.

Rulla sen lätt in till Ängelholm och dumpa cykeln hos Petta för att åka hem och sova och hänga med Paula.

Så idag blir man klar, drygt 13 mil kvar.
Kommer sätta på live track efter Helsingborg

Såg ett rådjur i Småland igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela