cykelstödet.blogg.se

Äventyret på två hjul fortsätter sommaren 2014

regn och åter regn

Publicerad 2013-06-16 20:20:53 i Allmänt

Efter några dagar med bra väder för cykling (känner jag brännt öronen) så kom jag bara några mil från Hammerdal (överlevde campingen) innan första regnvädret kom.
Regna fruktansvärda mängder så jag fick ställa mig vid sidan och ta smällen...hade jag cyklat 500m hade jag sluppit det.

Efter att jag närma mig Östersund så börja de igen, samma procedur igen.
Tog skydd i nån info grej där E14 och E45 mötts, där jag även såg att de nu var cykel förbud på E45..detta visa sig bara gälla tills söder om Östersund.
Eftersom de var brist på frukost så var jag sjukt grinig och mitt enda Marabou jag hade med mig fick bli min frukost...hade även med mig 4dl vatten fördelat på 8mil...det gör jag inte om mer.

Östersund bjöd på gott käk från Indien, dock inga odjur.

Svenstavik bjuder väl inte på så mycket förutom att jag besökt orten där Anders "Gakha" Rudolfsson kommer från.

Kommentarer

Postat av: Fsn

Publicerad 2013-06-16 21:58:44

Vad du än gör så slarva inte med vätskan.
Vätskebrist är det värsta som finns när man ä ute och hojar. Man orkar knappt ta sej fram ens i en nedförsbacke.
Skit i att det väger lite. Ta en extra flaska med dej.
Ha det bra, Blir nog bra väder i veckan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela